VACAY

Nå befinner jeg meg i Spania, og i leilighetskomplekset nedenfor skal jeg bo i fjorten dager til. Jeg er her med en venninne i åtte dager før familien min også kommer ned etterhvert. Vi har allerede hatt en dag ved (i) bassenget og god hjemmelaget middag på terrassen. Temperaturen her er overraskende høy og for meg som kommer fra kalde Norge var det en stor forskjell! I kveld skal vi nok en tur ned til sentrum og se hva som er å finne på der. Jeg skal ihvertfall bare nyte de neste ukene ♥♥

_

Enda et par bilder fra båtturen i juli. Det var deilig å få noen feriedager med familien her i Norge før jeg reiser videre til Spania for så å flytte ut senere denne måneden! Vi fant blant annet en øy utenfor Strømstad der vi lå og koste oss med sol i mange dager, ellers ble det mye grillmat og snakking.

STRØMSTAD

Et av stoppene på båtturen var selvfølgelig sommerbyen Strømstad, vi lå lenge på en øy rett utenfor, men det ble et par turer inn hit og. Det er så deilig å se havnen full av båter og mennesker som ligger og soler seg. Vi kom også over en veldig koselig kafe, så der ble det lunsj i en liten hage. Husene i denne byen er jo også bare helskjønne, pastellfarger på rekke og rad!

_

Mandag til fredag går jeg og klassen rundt i Londons gater. Disse dagene har vi fylt med museum, shopping, mat og teater, dagene bare flyr avgårde og vi skal hjem allerede i morgen. Til nå har jeg brukt masse penger, kjøpt mye fint og kost meg masse!

THROWBACK: VACAY

Er helt i drømmemodus her om dagen jeg, ser tilbake på gamle bilder og drømmer om en ny ferie i nærmeste fremtid. Heldigvis skal jeg til London med klassen om noen uker, det ser jeg veldig frem til nå om dagen

Deilig drikke, frukt, utsikt og ikke minst vær

Mottok putselig en rose av en av de ansatte ved bassengområdet, koselig overraskelse på ferie det!

På jentetur med famor og kusinen min

FAB NYC

Dette må være den fineste utsikten jeg har opplevd i hele mitt liv, det kiler i magen bare av å tenke på det!

Tror jeg hadde konstant energikick mens vi var i byen

Central Park, jeg ble så overrasket over hvor stor den var!

Maten på ferie, en drøm for munn, øyne og mage!

Litt shopping og innkjøp av ny veske.

Times Square, herregud for et kaotisk sted!

Turist på Times Square.

Inspirerende Brooklyn Bridge.

USA

Høstferien min ble brukt på en to-ukers ferietur i USA med familien min. Vi både startet og avsluttet turen i New York, med dager både i North Carolina og Washington DC. Det var en utrolig innholdsrik ferie, spesielt dagene i NY.

S X S

REISE: PURTUGAL

Samler bilder fra vår fine uke i Portugal, Albufeira i dette innlegget.

DAG 1: Vi ankom hotellet på ettermiddagen/kvelden etter en veldig grei reise fra Norge. Det første vi møtte var en stor leilighet, et fint hotell med utendørsbasseng og solstoler. Vi tok oss et bad før vi gikk litt i byen (helt feil retning fant vi senere ut) og fant en strand, da var vi fornøyd og var ute og spiste på resturant før la oss tidlig klar for første dag på stranden.

DAG 2: Dagen startet med en typisk frokost på terrassen i leiligheten vår og SOL! Vi kom oss kjapt på stranden og lå der i noen timer, spiste lunsj og var ved bassenget i noen timer. Etter litt dusjing, fiksing og sminking var vi ute og spiste middag og gikk igjen en ny tur på leting etter strand nr 3. Vi fant aldri denne, men fikk derimot en veldig fin tur med typisk portugisisk miljø. I tillegg til dette møtte vi noen gutter vi senere hadde vorsj med og avsluttet kvelden ute.

DAG 3: Denne dagen var det ikke like fint vær så vi holdt oss ved bassengkanten og hotellområdet. På kvelden var vi ute og spiste på resturant før vi avsluttet kvelden på hotellrommet.

DAG 4: Her var det full sol og blå himmel igjen og vi lå derfor på stranden hele dagen. Vi spiste også god lunsj på en kafe som ble vårt faste lunsj-spisested, toast eller hamburger med iste hver dag! Denne dagen dro vi tilbake til en resturant vi hadde spist på tidligere i uken og spiste veldig god fajitas igjen.

DAG 5: Enda en deilig soldag tilbrakt på stranden, lunsj på vårt faste sted og en utrolig koselig avslutning på dagen med take-away mat, godteri og kortspill på hotellrommet.

DAG 6: Her var jeg og Siv på stranden i nesten 9 timer der vi solte oss og spilte ballspill ved strandkanten. Senere denne dagen fikk vi besøk av to venninner og dro alle fire ut og spiste. Planen for kvelden var å dra ut på byen etter vorsjet, men var heller på hotellrommet hele kvelden(natten) der vi var med et par gutter i tillegg.

DAG 7: Dette var vår siste dag i Portugal og heldige som vi var var det overskyet hele dagen... Vi bestemte oss da for at alle 4 skulle på shopping i en av nabobyene. På dette senteret var det endel bra butikker så vi fant alle litt hver. Da vi kom hjem igjen bestilte vi take-away igjen til rommet og begynte dessverre å pakke koffertene våre. Klokken 4 på natten dag 8 begynte reisen vår hjem til Norge...

GRANADA PT 2

Her er enda litt flere bilder fra klasseturen min til Spania som nå er to uker siden. Dagene ble fyllt opp med språkskole, cafe, spansk mat hos vertsfamilie, masse shopping og koselige kvelder. Skulle gjerne hatt flere slike uker.

TYPISK VINTERFERIE

Konkurransen er fortsatt åpen (her) for dere som enda ikke har meldt dere på.

I dag var vi på skitur her oppe på fjellet, og guud så fint det er her oppe. I dag var det i tillegg sol og helt blå himmel, jeg mener se på bildene under her. Måtte jo selvfølgelig dokumentere meg på ski også, har jo ikke stått på noen år.

GRANADA PT 1

Tror dette er bilder kun fra den første dagen, har så masse fine bilder fra turen forrige uke! Her var vi på tur med skolen i bydelen Albaicín, Granada som var såå fint. Det var så mange fine små gater og deen utsikten fra toppen! Har mange flere bilder fra turen som postes etterhvert.

I dag har jeg bakt muffins, kjøpt en liten gave og blomster til min kjære venninne som fyller 18 i dag. Senere skal vi spise sushi, må jo feire litt selv om det er onsdag!

BACK HOME

Hei dere, er kommet hjem igjen nå etter en utrolig bra tur. Studieturen ble så mye bedre en jeg hadde trodd og jeg har rett og slett hatt en super uke! Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte med bloggingen fordi jeg har tatt masse bilder og film på turen, samtidig som jeg har kjøpt mye nytt. Jeg tenker ting kommer litt etterhvert, også er første prio hos meg nå å komme igang igjen her hjemme. Har litt skolearbeid, rydding og endel andre ting som også venter. Kom på at jeg ikke har fortalt dere hvor jeg var, men jeg var altså i byen Granada i Spania.

TBT

Har brukt den siste timen på å bla tilbake på alle bildene fra London da jeg fikk en tur dit i August. Den turen må nok bli noe av det beste jeg har vært med på, og selvfølgelig den fineste bursdagsgaven jeg kunne ha fått! Reiste med farmor samme helg jeg hadde bursdag. I løpet av de dagene vi hadde der nede rakk vi å gjøre masse. Vi fikk sett flere deler av london, kjørt de fine røde bussene, vært på toppen av London i London Eye, spist masse god mat på forskjellige resturanger og cafeer, sett musikal, shopping i de største gatene og selvfølgelig mye mer. Åå, jeg må virkelig tilbake, denne byen er jo bare helt fantastisk.

Tok bilder med mobilen den første delen av turen og kameraet den siste delen, har derfor masse fine bilder å dele med dere. Deler bildene fra kameraet mitt først, så under her kommer altså et av to bildedryss fra London.

BILDER FRA BÅTTUR

Har hatt en bra helg med båttur fra fredag til lørdag som var veldig koselig. Herlig med litt sommerfølelse og. Vi kjørte båt inn, også sov alle oss jentene i et stort telt sammen natt til lørdag. Legger noen bilder under her:

koselig solnedgang

spiste såå mye god mat

syntes svaner er superskjønne jeeg

herliige

på tur

jeg fikk denne fine vesten og følte meg som en liten unge, haha

FERIETUR I HØST

Har sitti og drømt meg bort i varme bilder, fine hus og leiligheter og lange hvite strender de siste timene. Nå er det typ 90 prosent sikkert at vi reiser i høstferien med familien pluss mine to herlige bestevenner. Gleder meg utrolig mye allerede, så da er det bare å finne noen fine steder. Et varmt sted med fine strender, og samtidig shopping hadde vært perfekt, bare å legge ved noen tips om dere har!

REPEAT

Her oppe går det i det samme hver dag. Ettersom jeg ikke kommer meg så langt, er det lengste jeg forflytter meg fra hytta til terrassen og tilbake. Har heldigvis endel blader jeg leser i også har jeg begynt fra starten av Gossip Girl. Det er jo deilig det her også da, får ihvertfall slappet av skikkelig.

HYTTETUR

Kom opp hit på fjellet i går, og skal være her til onsdag før vi drar videre til Bergen resten av ferien. Det her blir jo en veldig typisk påskeferie-ferie, men allikavel må jeg si jeg er ganske misunnelig på de heldige som er i syden nå. Heldige meg som går på krykker kan ikke gå på skitur, men sitter heller stille mesteparten av tiden på hytta. Går egentlig ganske greit, selv om jeg ikke takler krykkedelen så bra. 5 dagen i dag etter en betennelse.. Kommer ihvertfall til å sette pris på å kunne gå og etterhvert å trene når den blir bra.

Er veldig deilig å ha fri en uke fra alt av skolearbeid ettersom hele forrige uke var fyllt av prøver, fremføringer og lekser. Etter dette er det vell bare å se frem til sommeren, gud så deilig det blir. Men først får jeg dele noen fine vinterbilder med dere.

Forresten, stem gjerne på bloggen min --> (altså ved å klikke på den øverste banneren under "Reklame".

SISTE 2 DAGER

Var hjemme fra Spania for nyaktig 6 dager siden, men har ikke hatt så mye ledig tid etter det. Ting går i ett kjør med skole trening, venner og jobb. Har heldigvis hatt en fin helg der vi var ute og spiste fredagen for å feire bursdagen til min bestevenninne, og med en koselig jentekveld hos meg lørdagskvelden. Søndagen blir brukt til jobb, skole, trening og egentlig alt som trengs for å være klar for en ny uke. Har ikke fått lagt ut så mange bilder fra Spania så legger ved noen under her.

Her har vi da meg litt utenfor leiligheten etter siste stranddag.

..Også har vi det typiske bildet på Starbucks av drikken.

....Og det enda mer typiske ut-av-flyet bildet.

NERJA, SPANIA

Her er da byen leiligheten vi bor i ligger, øverste bildet er tatt på terrassen i leiligheten, den andre er tatt fra den største stranden vi pleier å være på, mens de neste to er fra byens middpunkt - europabalkongen, og det siste fra en liten strand i byen.En veldig fin og liten by, butikkene her har ikke så mye fint av kvalitet, så shoppingen tar vi på kjøpesentre i Malaga.

BILDER FRA DAG 1 - SPANIA

Ahh, så deilig det er her! Så langt har vi hatt to veldig fine soldager på stranden, der vi har prøvd å få litt farge og badet. Fargen jeg endte opp med var vell egentlig ganske rød, men satser på at det forsvinner fort. Er så deilig å våkne opp til sol og vite at man kan dra på stranden og bare kose seg. Vi var også ute og spiste i går, italiensk pizza i Spania hører med. Håper de neste dagene også blir like fine, ikke etter værmeldingen, men vi får se!

FLYBILLETTER BESTILT

I går kveld fikk jeg endelig bestilt flybilletter til vinterferien så da er turen til Spania helt klar! Reiser med min beste venninne også bor vi med farmor og farfar der nede. Var samme sted for to år siden med en annen venninne, noe som var kjempekoselig. Jeg gleder meg kjempemasse og håper turen blir kjempebra. Jeg håper vi får masse sol og varme, bra shopping og bare får en kjempefin tur. 89 dager igjen, gleder meg så mye

SPANIA BBY

BÅTTUR

Båttur, igjen. Denne gangen med min familie og Siv. Vi kjørte ut til en øy torsdag etter jobb og ble til neste kveld. Vi fikk solt oss litt, badet, spilt volleyball, grillet, spilt kort og bare kost oss.

Kom hjem den 1.august fra båttur med elin, var dødskoselig! Synd vi ikke fikk så altfor fint vær, men var ikke så mange dager uansett. Vi spilte en del kort, solte oss litt, syklet på koster, shopping på nordby, besøk av deres venner. Var utrolig deilig med en liten ferie ihvertfall. Tok ikke så mange forskjellige bilder, men ble allikavel noen.

1 ÅR SIDEN

.. for 1 år siden var jeg i Spania med bestii, farmor og farfar, pluss tante og kusiner. Hvor herlig hadde det ikke  vært å være der nå, savner det!

Bilder fra USA - 3

Bilder fra North Carolina - Wilmington, takk for en herlig tur!

Pakket og klar

.. reiser til Gardemoen om litt, så skal jeg en liten tur til Bergen i helgen!

Bilder fra USA - 2

Bilder fra North Carolina - Wilmington

Bilder fra USA - 1

Bilder fra Washington D.C og North Carolina

Smakebit fra North Carolina

Ååh, det er såå deilig her, fint vær og varmt! Regner det blir masse strand-dager fremover. Vi har vært her i en uke alt og shoppet masse og to strand-dager. Har ikke lagt inn så mange av bildene på pcen, derfor dere bare får fra de første dagene! Jeg har shoppet opp nesten alle pengene mine på mall'ene også har jeg bestilt noen bikinier fra victoria's secret på nettet. I butikkene var de desverre tom for bikinier, OG da ble jeg lei meg, MEN så kom jeg på at jeg kunne bestille fra nett, SÅ nå er jeg spent på om de passer.

shoppingvær

stranden

babyskilpadde

så søte

strandhusene

Har du vært i usa før?

Washington D.C

Lagde en liten montasje med bilder jeg har tatt i Washington D.C. Vi har reist ned til North Carolina nå og det er kjempefint her! I Washington var vi på Sightseeng(?) en hel dag og det var det vi rakk før vi skulle kjøre ned hit i Wilmington. Vi skal kanskje ta en dag her før vi reiser hjem igjen, men vi får se!

Fikk spørsmål om hvor jeg skal til i U.S.A og jeg har vært i Washington D.C og i Wilmington i North Carolina. Vi skal være her i NC 10 dager til, før vi reiser opp igjen til D.C. Det er så bra her, dagene kommer til å gå så fort!

Reiser til USA

Reiser til USA i dag og gleder meg utrolig. Sitter vel på Gardemoen(kanskje) når jeg poster dette inlegget, eller på vei og er utrolig spent. Pakkingen er gjort i dag i og med at jeg reiser rett fra skolen i morgen. Må bare ha matteprøve og gymprøve først! Jeg har med pcen og prøver å oppdatere, men lover ingenting. Vet for det første ikke om det er nett noen steder, eller om vi gjør ting hele tiden, men bilder skal jeg ihvertfall ta, som dere da får etter turen.

Iii, gleder meg sånn!

10 klassetur

DAG 1

Mandag etter skolen tok hele klassen buss fra skoleplassen til Sjoa (Lom). Bussturen tok sju timer, men var kjempekoslig og med to stopp gikk det kjempefint! Vi ankom stedet på kvelden, gikk for å spise middag, satt litt oppe og snakket, før vi sovnet i lavoen.

Meg og Luna

DAG 2

Etter en dårlig natt hvor alle våknet frossen etter telting i 5 grader og røyk ut av munnen var det frokost, fiksing også juving. På juvinga gikk vi med våtdrakter, joggesko og superundertøy. Vi gikk rundt og hoppet og sklei i elva. Det høyeste hoppet jeg hoppa var på 7 meter. Vi spiste matpakke, rapulerte ned en foss og frøys ihjel før vi kjørte buss tilbake til lavoen.

Ulrikke, meg, Luna, Embla

DAG 3

Jeg våknet, siste natt i lavo med ulltøy, pysj, joggebukse, hettegenser, hals og frøys. Etter frokosten skulle vi på en 7-9 timers fjelltur. Vi kledde på oss, veldig pent, kjørte bussen rundt fjellet for så å gå over og tilbake. Det var overskyet og litt regn av og til.. Da vi var gått noen timer hadde vi spisepause, og etter det kunne man velge om man ville gå til toppen, eller resten av veien. Jeg gikk den korteste veien med den største gruppen. Veien hjem var lang, slitsom og vond og det var så deilig å flytte inn på rom da vi var hjemme.

Meg, Luna, Embla, Ulrikke, Micaela, Cordelia

DAG 4

Etter å ha våknet opp i en deilig seng på et varmt rom med noen av jentene, var det frokost, så rett til rafting. Da vi satt og ventet på bussen og før vi skulle rafte var jeg sykt spent og redd. Båten jeg kom i var kjempebra og alt gikk kjempefint! Var sykt redd da de store bølgene kom og trodde jeg skulle dette uti og båten velte, men det gikk kjempefint og var såå gøy! Da vi kom tilbake var det lunsj, badestamp og dusj før en superkoslig sistekveld!

Klassen

DAG 5

Våknet kald, trøtt og spent på brupendelhopping. Etter frokost gikk vi bort på en 17 meters høy bro, gjorde oss klare og startet med å hoppe. Jeg hoppet etterhvert og er såå glad for at jeg gjorte det! Det er noe av det gøyeste og skumleste jeg noen gang har gjort! Etter hoppinga var det hjem igjen med buss og klasseturen var ferdig ..

Meg

Har du gjort noe av det samme før?

"Bergensreisen"

Jeg reiste inn til Oslo klokken tre, stoppet på meny for å kjøpe med meg mat og sminkefjerner. Vi ankom Oslo S, fant tog, og jeg satt meg for å vente til toget kjørte. Det skulle kjøre litt over fire. Klokken var halv sju og jeg satt fortsatt på toget. Vi hadde ikke kunnet kjøre fordi det hadde vært så mye vind. Det var en til feil også og det var at halve toget stod igjen på Voss, så alle som skulle kortere enn til Gol måtte ta buss. Halv sju fikk vi beskjed om at vi til Bergen, Dale, Voss ol skulle ta buss. Jeg gikk på bussen, men måtte gå av igjen, fordi mamma ikke ville at jeg skulle ta bussen i "uværet". Jeg regnet ut at bussen hadde vært fremme ca halv to,men det stoppet to timer på veien, så den hadde vært fremme ca halv fire. I steden for å sitte på en buss i natt ligger jeg da hjemme i min egen seng, også får jeg ta Bergensturen en annen helg!

Veien hjem fra Spania

Vi stod opp klokka åtte for å synge bursdagssang til kusine. Vi spiste litt snop og drakk is-te før vi sminket oss og pakket siste toalettsaker. Jeg løp rundt i leiligheten og sjekket om jeg hadde glemt noe, stresset med koffertvekten og spiste frokost rett før vi dro. Vi var på flyplassen noen timer tidligere enn vi trengte, så koffert-innsjekkingen hadde ikke åpnet. Vi gikk til Starbucks og elin kjøpte iskaffe, men jeg som ikke liker det kjøpte frukt. I starbucks kopp!! Vi sjekket inn koffertene i skranken til København, fordi Oslo ikke var åpen, de sendte kofferten til Oslo altså.. Vi gikk lett gjennom sikkertskontrollen og videre inn. Tiden og gaten til flyet var enda ikke vist på skjermen og etter å ha sett i alle butikkene satte vi oss ned på cafe og spiste baguett og drakk is-te. Vi satt og satt og satt på cafeen og sjekket med jevne mellomrom om gaten til flyet hadde kommet opp, men det tok noen timer. Da den endelig kom opp gikk vi til riktig gate og ventet på at boardingen skulle starte. Når den begynte var vi langt bak i kø, men kom fram til slutt. Vi fant plassene på flyet, og vips så var vi i luften. Flyet tok 4 timer før vi var i Norge og vi henta koffertene og handlet på tax fri.

Fine bilder, haha! Starbucks frukt - for de som ikke liker kaffe!

Dag 6 - Byen, strand og resturang!

Fredagen var vi først i byen. Vi gikk i butikker og handlet litt. Jeg kjøpte tre vesker pluss noen småting. Senere dro vi på stranden og solte oss. På kvelden dro vi på resturang med elins farfar og kusinen hans pluss min familie. På kvelden måtte jeg pakke, for jeg reiste hjem på lørdag.

Dag 5 - Strand, byen og resturang!

Vi startet dagen med frokost ute paa terassen, foor vi dro ned paa stranden. Der nede solte vi oss, spilte volleyball og badet. Vi dro hjem i halv-fem tiden, dusjet og gjorde oss klare til byen. I byen gikk vi i noen butikker, stod paa den europeiske balkongen og spiste middag paa resturang. Paa vei hjem kjoopte vi med oss kuleis, sitronsorbet♥.

Natta, skal tidlig opp i morgen (lol halv ti).

Dag 4 - Strand og soling!

Jeg og Elin vaaknet til sol og reiste ned paa stranden. Vi solte oss og spiste billig lunsj paa resturang. Da det begynte aa bli kaldere og mer vind paa stranden reiste vi til leiligheten og solte oss mer paa terassen. Da solen gikk ned spilte vi kort, spiste jordb(ae)r og facebooka!

Dag 3 - Marked, strand og resturang!

I dag(gaar) stod vi opp til marked. Paa markedet solgte de masse vesker, kl(ae)r, sko, ringer, smykker, mat osv.. Etter markedet dro vi til leiligheten og spiste lunsj foor vi pakket baggen til stranden. Vi badet, solte oss og spilte volleyball! Paa kvelden dro vi paa resturang med farfaren til elin og min familie.

En random jente som ikke ville ut paa bloggen(men har hvert her 100 ganger foor) og meg paa resturang!

Marked er syden, pleier du aa dra paa marked naar du er i syden?

Dag 2 - Shopping og Grotte

I dag startet vi dagen med frokost og sminking. Deretter kjoorte vi bil til en grotte i fjellene. Det var ulovlig med blits i grotten saa det er daarlige bilder derfra! Vi kom hjem og spiste lunsj, saa dro vi til et kjoopesenter. Jeg og Elin kjoopte ca 7 poser hver. Altsaa kl(ae)r for litt over 1300 kroner. Det er billig i forhold til Norge, saa vi faar litt mer for pengene!

Vet klesbilde 1 ble lite! Tingene pluss kl(ae)rne mine er paa bilde 1, bilde 2 er Elin sitt!

Flere som har kjoopt noe i ferien?

Dag 1 - stranden!

I dag har vi v(ae)rt paa stranden! Det ble nesten 35 grader i solen og 25 i skyggen. Jeg og Elin har solt oss i mange timer og faatt skille. Vi har spilt volleyball og v(ae)rt paa resturant i strandtiden og spiste pasta og is. Love! I morgen blir det grotte, shopping og litt soling.

Kos dere alle sammen videre i ferien!

Vi er i Spania!

Etter nesten tolv timer reise(fra jeg stod opp) og en time forsinkelse med flyet kom vi frem! Vi har spist middag og kost oss paa solsengen. I morgen blir det forhaapentligvis stranden.

Paa flyplassen

Er du paa ferie naa?

- legg meg til -

- selineds@live.no -

- følg meg på bloglovin -